Povinně zveřejňované dotazy
› O nás › Povinně zveřejňované dotazyDotaz žadatele:
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 5. 5. 2023
Zda již byla v Oblastním muzeu a galerii v Mostě, příspěvkové organizaci, dokončena mimořádná inventarizace sbírkových fondů nařízená Příkazem ředitele č. 004-2015 - Opatření ve věci inventarizace sbírkových fondů ze dne 1. 6. 2015.
Pokud byla dokončena, k jakému datu a s jakým výsledkem?
Pokud nebyla dokončena, kdy se její dokončení předpokládá?
Odpověď (stanovisko)
- K 31. 12. 2016 dokončena inventarizace všech podsbírek sbírkového fondu knihovny Oblastního muzea v Mostě, tj. podsbírek 18 – Knihy (Staré tisky), 19 – Písemnosti a tisky, 24 – Ostatní konzervační fond, 25 – Regionální literatura.
- A ke stejnému datu také inventarizace skupiny Historický nábytek z podsbírky 16 – Umělecké řemeslo.
- K 30. 11. 2019 dokončena inventarizace podsbírky 14 – Militária.
- K 24. 11. 2021 dokončena inventarizace modelů, které patří do podsbírek 25 – Různé a 11 – Etnografická.
- Dokončená inventarizace je dále ve fondech podsbírek 9 – Archeologická, 10 – Historická (skupina Textil), 13 – Numizmatická, 16 – Umělecké řemeslo (skupina keramika, porcelán, kovy), 17 – Uměleckoprůmyslová práce, 23 – Věda, technika a průmyslová výroba. Zde však probíhají závěrečné kontrolní revize pořízených záznamů tak, aby protokolárně mohlo být vše uzavřeno k datu 31. 8. 2023.
Dotaz žadatele: 27.4.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 31.7.2020
Stížnost na postup při vyřizování žádosti
„Povinný subjekt odpověděl sdělením čj. 1535/2020/OMGMO ze dne 20.7.2020, doručeným 23.7.2020, kterým k bodu 1 poskytl smlouvu na provedení restaurování."
„K bodu 3. povinný subjekt informaci nepodal, aniž by vydal rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti.“
„Na postup při vyřizování žádosti podávám stížnost podle § 16a InfZ.“
Odpověď (stanovisko):
Zaslání chybějícího Rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti o poskytnutí informace/informací.
Dotaz žadatele: 4.8.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 15.9.2020
- Odvolání proti rozhodnutí čj. 01658/2020/OMGMO
- „Povinný subjekt odpověděl sdělením č.j. 1535/2020/OMGMO ze dne 20.7.2020, doručeným 23.7.2020…… Informace k bodu 2 a 3 nepodal, aniž by vydal rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti.“
- Proti rozhodnutí podávám odvolání podle § 16 odst. 1 InfZ z těchto důvodů:
- V rozhodnutí chybně uvádí dataci původní žádosti o poskytnutí informací na 5.5.2020, ačkoli správně je 13.7.2020
- Ve svém odůvodnění nesprávně uvádí odkaz na právní předpisy ve věci autorských práv k autorskému dílu
- Jako projektový partner v rámci projektu „Umění pozdního středověku v hornické oblasti Krušnohoří“ si s německým partnerem nevyjasnil některé otázky ve věci restaurování českých děl v zahraničí
- Podle smlouvy o restaurování (v příloze) OMGM má fyzicky disponovat dokumentací s obsahově a časově neurčeným právem na užívání
- Informacemi disponuje, ale odmítá je poskytnout na základě vlastního a nesprávného výkladu právních předpisů.
- Zpochybňuje zákonnou povinnost disponovat určitým informacemi, což podle odvolatele neodpovídá díkci zákona č. 122/2000 Sb., o sbírkách muzejní povahy, v platném znění
- Zvolil z právního hlediska odlišný postup (tj. odmítnutí informací), když k jiným dílům téže kategorie byly informace již poskytnuty Lead partnerem projektu „Umění pozdního středověku v hornické oblasti Krušnohoří“.
Odpověď (stanovisko):
- Jedná se o překlep, který je však v kontextu rozhodnutí č.j. 01658/2020/OMGMO i průvodního dopisu č.j. 01657/2020/OMGM:O snadno rozpoznatelný.
- Odvolatel nerozporuje znění rozhodnutí, jen se domnívá, že mělo být doplněno o odkazy na konkrétní paragrafy autorského zákona, které povinný subjekt neuvádí.
- Jedná se o výtku, jejíž smysl povinnému subjektu uniká.
- Povinný subjekt informacemi fyzicky disponuje – diplomová práce, o níž je řeč, byla povinnému subjektu zaslána zpracovatelem.
- Zmíněná diplomová práce je originálním dokumentem, který je uložen na organizaci. Povinný subjekt se necítí být oprávněn tuto diplomovou práci jako autorské dílo třetí strany poskytovat dále, což bylo uvedeno v rozhodnutí.
- Odvolatel předkládá vlastní podhled na smysl právních předpisů ve věci restaurování. Formulace celého oddílu nedovoluje povinnému subjektu více, než toto znění přijmout, aniž by bylo možné na něj jakkoli reagovat.
- Povinný subjekt vycházel z předpokladu, že „Poskytnutí informace lze odmítnout nejen z důvodu právních, jež jsou taxativně vyjmenovány v § 7- § 11 zákona o svodnému přístupu, nýbrž i z důvodů faktických, které v zákoně z pochopitelných důvodů vyjmenovány nejsou.“ Tímto faktickým důvodem je podle povinného subjektu skutečnost, že diplomová práce, která svým obsahem jednoznačně a bez výhrad supluje jak restaurátorský záměr, tak i výslednou restaurátorskou zprávu, je autorským dílem třetí strany a jako takovou ji nelze poskytnou. To že Lead partner projektu již takové informace v identické podobě poskytnul, si povinný subjekt bohužel neověřil.
Přílohy:
Poskytnutí informací č.j. 01929/2020/OMGMO ze dne 15.9.2020 (50.33 kB)
Předání spisového materiálu ve věci odvolání ze dne 4.8.2020 podaného proti rozhodnutí č.j. 01658/2020/OMGMO ve věci žádosti o podání informace podle zákona č. 106/1999 Sb. (138.78 kB)
Rozhodnutí Krajského úřadu ze dne 3.9.2020 – zrušení Rozhodnutí ze dne 31.7.2020, č.j.01658/2020/OMGMO (348.48 kB)
Rozhodnutí č.j. 1535/2020/OMGMO (348.48 kB)
Dotaz žadatele: 10.9.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 11.9.2020
V souvislosti se záměrem přijetí daru umělecké sbírky „Florsalon“ manželů ing. Petra Zemana a Evy Kunstové Ústeckému kraji žádám o informaci:
Cestovní příkaz a vyúčtování pracovní cesty ředitele Galerie výtvarného umění v Mostě, příspěvková organizace, účastníka služební cesty na Tenerife (Španělsko), uskutečněné v době 7.-11.11.2016 k revizi a převzetí části daru Ústeckému kraji – umělecké sbírky FLORSALON …“
Odpověď (stanovisko):
Zaslání cestovního příkazu a vyúčtování služební cesty na Tenerife uskutečněné v době od 7.-11.11.2016.
Přílohy:
Dotaz žadatele: 11.9.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 15.9.2020
Doplnění žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/199 Sb. – č.j. 1906/2020/OMGM:
Náklady na dopravu a ubytování vč. stravování, doložené kopií letenek a účtu za hotel…
Údaje na stvrzence za nadváhu zavazadel
Zaslání kopie protokolu, podle cestovní zprávy sepsaného a pořízeného z revize části sbírky, uložena na Tenerife.
Odpověď (stanovisko):
faktura v příloze
Stvrzenka za nadváhu zavazadel v originálním dokladu není bez údajů. Bohužel sken dokladu nelze provést s kvalitním textem, jelikož původní doklad je slabě vypsán. Originál dokladu Vám může být osobně poskytnut k nahlédnutí přímo v muzeu. Na stvrzence jsou informace o nadváze zavazadel – 4 kg, 24,- €. Na vyúčtování cestovního dokladu jsou uvedeny tyto „nutné vedlejší výdaje“ doklad č. 2
24,- €
požadovaný protokol nikdy nebyl zařazen do spisové agendy a tedy s ním ani nedisponujeme
Přílohy:
Dotaz žadatele: 21.9.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 01.10.2020
Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 21.09.2020.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace podle zákona č. 106/199 Sb. (dále jen InfZ) Florsalon ZPC
Dne 17.9.2020 jsem obdržel poskytnutí informací k doplňující žádosti z 11.9.2020, proti kterému podávám stížnost na postup při vyřizování žádostí podle § 16a InfZ z těchto důvodů:
Nebylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí
Odpověď (stanovisko):
Vydáno Rozhodnutí č. j.2003/2020/OMGMO
Přílohy:
DOTAZ ŽADATELE: 10.11.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 16.11.2020
Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 10.11.2020.
Doplnění žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/199 Sb. – Kontrola hospodaření
Poskytnutí informací:
Zpráva o průběžné kontrole hospodaření p.o., č.j. KUUK/1380126/2020
Doklad o uložení odvodu za porušení rozpočtové kázně
Žádost o snížení odvodu
Rozhodnutí o snížení odvodu
Dotaz žadatele: 16.11.2020
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 01.12.2020
Stížnost na postup při vyřizování žádosti
K žádosti o informace ze dne 16.11.2020 byla zaslána odpověď č. j. 2343/2020/OMGMO. Proti vyřízení bodu č. 2 je podána stížnost. Podaná informace nebyla podána a nebylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí informace.
Dotaz žadatele:
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 20.07.2020
„V souvislosti s restaurování sbírkového předmětu Svorník se sv. Annou Samotřetí z Mostu v rámci projektu „Umění pozdního středověku v hornické oblasti Krušnohoří“ č. 100289027 žádám o informaci:
Smlouva na provedení restaurování
Restaurátorský záměr
Restaurátorská zpráva
Odpověď (stanovisko):
- „Žádáte o informace o některých úkonech v rámci projektu „Umění pozdního středověku v hornické oblasti Krušnohoří“, v programu přeshraniční spolupráce ČR-Sasko, č. 1002879027, detaily jsou dostupné na webu naší instituce i Ústeckého kraje.1 V příloze tedy zasíláme smlouvu o umožnění restaurování a zpracování diplomové práce (1)“ ……..“ Dále přikládáme restaurátorský popis a záměr (2), ačkoli dle platných předpisů nebylo nutné jej zpracovat, neboť nejde o zapsanou kulturní památku.“
- „Restaurátorskou zprávu (3) nejsme oprávněni poskytnout, neboť vznikla jako autorské dílo (diplomová práce) na Hochschule für Bildende Künste Dresden (HBK)……………….“
Dotaz žadatele:
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 15.12.2021
poskytnutí informací:
Zpráva o výsledku veřejnosprávní kontroly hospodaření s přijatými transfery, dlouhodobým majetkem, fondem investic, včetně revize interních předpisů Oblastního muzea a galerie v Mostě, příspěvková organizace za období 2019 a 2020.
Opatření, která byla zřizovatelem na základě výsledku mimořádné kontroly uložena povinnému subjektu.
Případná žádost povinného subjektu o zmírnění uložení sankcí a rozhodnutí zřizovatele o ní, pokud byla podána.
Odpověď (stanovisko):
Na základě doručené žádosti zasíláme příslušné dokumenty. Kontrola, jíž se týkají, byla iniciována bývalým vedoucím Odboru kultury a památkové péče Krajského úřadu Ústeckého kraje. Zřizovateli jsme v celé věci podali také ústní vysvětlení. Zdůraznili jsme, že účetní závěrka za dotčené období byla orgány ÚK schválena bez výhrad a že bývalé vedení Odboru kultury etc. bylo podrobně informováno jak o samotném průběhu obou akcí, tak i o problémech, které vznikaly zejména v důsledku silného tlaku na dodržení termínů i mimořádného časového diskomfortu, který je doprovázel.
Přílohy:
Žádost o prominutí odvodu do rozpočtu zřizovatele z 6.12.2021 (47.73 kB)
Protokol o kontrole z 19.8.2021 (1.02 MB)
Vyřízení námitek proti kontrolnímu zjištění uvedeným v protokolu o kontrole č.j. KUUK/102314/2021 ze dne 19.8.2021 z 7.9.2021 (569.17 kB)
Dodatek k protokolu o kontrole z 8.9.2021 (366.41 kB)
Dotaz žadatele:
Zodpovídá: Mgr. Michal Soukup
Vytvořeno: 11.8.2022
Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 3.8.2022.
Odpověď (stanovisko):
V organizaci působí Poradní sbor pro sbírkotvornou a akviziční činnost, který jedná na základě Řádu poradního sboru pro sbírkotvornou a akviziční činnost. Ředitel OMGM schvaluje zápis z poradního sboru prostřednictvím Protokolu z jednání poradního sboru pro sbírkotvornou a akviziční činnost. Tento dokument obsahuje rozhodnutí a stanovisko ředitele a akvizici. Zápis je pořizován v případě pořizování předmětů prostřednictvím darovací nebo kupní smlouvy.